Färg Form Funktion Fantasi

tisdag 3 januari 2012

Tre i rad, eller luffarschack

Nu har jag äntligen gjort ett projekt som jag haft i tankarna länge. Nämligen ett lufarschack, eller tre i rad, med screentryckt spelplan på en tygpåse. 
   Jag började med att tillverka screentrycks"schablonen". Det är en del moment i det men till slut hade jag en schablon som jag är nöjd med. Jag tryckte motivet i svart på några olika tyger.

Ramen och tyget


motivet tryckt (skrapat)


Ramen bortlyft



När färgen torkat ska den fixeras med strykjärn.


Efter det klippte jag till tyget och sydde en påse med tunnel för snöre.
Spelplanen är klar, och i påsen förvarar man...


...tre svarta och tre vita stenar som man spelar med. 


Spelet blir ditt för 100 kr! Bilder på fler påsar i andra färger kommer. Stenar ingår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar